• 2019
  • Article
  • Société académique suisse pour la recherche sur l'environnement et l'écologie

Transformative teaching in Higher Education for Sustainable Development: facing the challenges

GAIA 2019/3
Image: oekom
×
GAIA 2019/3
GAIA 2019/3 (Image: oekom)

Are teachers ready to support sustainability transformations in tertiary education? We frame major teaching challenges within transformative learning theory and offer a schematic model of transformative learning including liminality and emotions.

Maison d'édition : Oekom
Edition / Bande : GAIA 3/2019
Pages : 324-326

Source: saguf

  • Thèmes
    • Climat (994)
    • Changement climatique (796)
    • Science (481)
    • Énergie (381)
    • Biodiversité (373)
    • Plus de résultats
  • Organisations
    • ProClim (240)
    • OFEV (178)
    • Académies suisses des sciences (127)
    • OcCC (120)
    • Forum Biodiversité Suisse (102)
    • Plus de résultats
Éditeur

Société académique suisse pour la recherche sur l'environnement et l'écologie

Contact

SAGUF
Universität Basel
Rheinsprung 21
4051 Bâle


+41 43 243 08 17
E-mail

Langues

Anglais