• 2019
  • Article
  • Société académique suisse pour la recherche sur l'environnement et l'écologie

Transformative teaching in Higher Education for Sustainable Development: facing the challenges

GAIA 2019/3
Image: oekom
×
GAIA 2019/3
GAIA 2019/3 (Image: oekom)

Are teachers ready to support sustainability transformations in tertiary education? We frame major teaching challenges within transformative learning theory and offer a schematic model of transformative learning including liminality and emotions.

Maison d'édition : Oekom
Edition / Bande : GAIA 3/2019
Pages : 324-326

Source: saguf

  • Thèmes
    • Climat (1067)
    • Changement climatique (918)
    • Science (474)
    • Énergie (416)
    • Biodiversité (367)
    • Plus de résultats
  • Organisations
    • ProClim (233)
    • OFEV (186)
    • Académies suisses des sciences (125)
    • OcCC (124)
    • Future Earth (103)
    • Plus de résultats
Éditeur

Société académique suisse pour la recherche sur l'environnement et l'écologie

Contact

SAGUF
ETH Zentrum CHN
8092 Zürich


+41 43 243 08 17
E-mail

Langues

Anglais